1⃣ -سوئیچ را در حالت off قرار دهید.
2⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل را با آزاد کردن خارضامن جدا کنید.
3⃣ -مقدار مقاومت الکتریکی سیم پیچ های کویل دوبل را اندازه گیری کنید.
4⃣ -مولتی متر را در وضعیت اهم قرار دهید.
✅ -سیم پیچ اولیه شمع۲و۳:
♦️ پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۲)ورودی کویل دوبل وصل کرده و مقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.
✅ -سیم پیچ اولیه شمع ۱و۴:
♦️ پراپ های مولتی متر را به پایه های (۳یا۴و۱) ورودی کویل دوبل وصل کرده ومقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۲و۳:
♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۲و۳خروجی کویل دوبل وصل کرده ومقدارمقاومت را اندازه گیری کنید.
✅ -سیم پیچ ثانویه شمع۱و۴:
♦️ پراپ های مولتی متر رابه پایه۱و۴خروجی کویل دوبل وصل کرده و مقدار مقاومت را اندازه گیری کنید.
♎️ -اگر مقدار مقاومت سیم پیچ اولیه۰/۶ اهم و سیم پیچ ثانویه ۱/۲. اهم است کویل دوبل سالم است،
⭕️ درغیر اینصورت؛
1⃣ -دسته سیم کویل دوبل را ازنظر قطع بودن بررسی کنید،
2⃣ -کابل منفی باتری را جدا کنید.
3⃣ -کانکتور دسته سیم کویل دوبل، رله دوبل را جدا کنید.
4⃣ -کانکتور مشکی رنگ (M۱) پردازشگر موتور ECU را جدا کنید.
5⃣ -مولتی متر را در وضعیت اندازه گیری اهمی یا تست دیودی قرار دهید.
6⃣ -چگونگی ارتباط مدار در دسته سیم و ترمینال ها را بررسی کنید.
7⃣ -مابین ترمینال ۱ کانکتور کویل دوبل و ترمینالG۱ کانکتور مشکی رنگ ECU
8⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینالH۳ کانکتور مشکی رنگ ECU
9⃣ -مابین ترمینال ۲ کانکتور کویل دوبل و ترمینال ۴کانکتور رله دوبل.
🆔 @diagcarman
❗️توجه: خرابی یا عملکرد نامطلوب کویل دوبل وضعیت های زیر را ایجاد می کند؛
🔹۱-موتور روشن نمی شود.
🔹۲-کاهش قدرت وشتاب موتور دراثر نیم سوز شدن کویل