🔵در خودروهای چهار سیلندر که رنج استاندارد کمپرس موتور برخی از آنها ذکر گردیده است، بدین ترتیب عمل میکنیم:👇

🔴🔵ابتدا شمع هر چهار سیلندر را باز کرده و شیلنگ رابط کمپرس سنج را به محل بستن شمع مرتبط میکنیم، لازم به ذکر است انتهای برخی شیلنگها رزوه است تا اینکه جای شمع پیچ شود و مابقی دارای لاستیک مخروطی شکل هستند تا در جای شمع قرار داده شوند

✅دریچه گاز را کاملا بار میکنیم
 
🔴شروع به استارت زدن میکنیم تا جایی که عقربه کمپرس سنج از آن حد بالاتر نرود، #عدد به دست آمده از کمپرس سیلندر مورد نظر را یادداشت میکنیم و به روش👆 فوق کمپرس گیری را برای سایر سیلندرها نیز انجام میدهیم.👉

🔵🔴حال چنانچه کمپرس موتور گرفته شده مقداری بیشتر از رنج استاندارد آن بدست بیاید این نشان دهنده روغن سوزی در موتور میباشد که نه از ضعیف بودن رینگ بلکه از خرابی کاسه نمد ساق سوپاپ ایجاد شده است

👈اما در حالت کلی هر چع عدد کمپرس بدست آمده کمتر از رنج مجاز باشد بیانگر ضعیف بودن رینگ ها ، نشتی در سوپاپ ها و یا سوختن واشر سر سیلندر میباشد.

👈اگر کمپرس بدست آمده برای سیلندرهای ٢ و ٣ کمتر از حد استاندارد بود هو مقدار عددی نزدیک به هم داشته باشند احتمالا واشر سرسیلندر به نحوی سوخته که محفظه هر دو سیلندر به هم راه پیدا کرده است.